poniedziałek, 9 marca 2020


"Totalna Magia" Alice Hoffman 5/10


Przyznam bez bicia, myślałam że to książka o czarownicach :D Nie oglądałam filmu, nie czytałam również poprzedniej części, więc jestem całkowicie zaskoczona tą książką ;) Spodziewałam się magii w postaci zaklęć, klątw itp. a dostałam magie w postaci .. karmy ? Historia przedstawiona w książcę pokazuje nam, że wszystko co robimy, czy to dobre, czy złe, ma odbicie w naszym późniejszym życiu. Z początku muszę przyznać, że ciężko mi się czytało tę książkę, jednak gdy akcja zaczyna nabierać tempa - niestety już pod koniec- koniecznie chciałam sprawdzić jak to się wszystko skończy. Co do samych bohaterów, mamy dwie całkiem odmienne główne bohaterki. Coś, co je łączy, to chęć bycia kochanym i potrzebnym. Książka przede wszystkim o miłości. Autorka pokazuje nam, że mimo wszystko warto mieć przy sobie kogoś, na kim możemy polegać. Historia sama w sobie mnie nie porwała, ale książka dosyć lekka, przyjemna i- gdy już się wciągniesz- szybko się ją czyta. Na plus zasługuję również piękne wydanie, które zdecydowanie przyciąga."Totalna Magia" to lekki obyczaj z odrobną kryminału w tle.

Sally i Gillian po stracie rodziców trafiają do domu ciotek - Franny i Jet. Dwie starsze Panie znane są z tego, że potrafią rzucać uroki i miłosne zaklęcia. Młode, zagubione dziewczęta, dorastają w domu przy ulicy Magnolli w atmosferze, w której nie powinny się znaleźć młode kobiety. Ze względu na specjalizacje ciotek, są wyszydzane i wyśmiewane, a rówieśnicy starają się ich unikać. Jedynym marzeniem sióstr, jest ucieczka ze znienawidzonego domu. Gdy w końcu się to udaje, każda idzie w swoją stronę, prowadzac całkowicie inne życie. Gillian - imprezowiczka, nie mająca żadnego celu w życiu, Sally - odpowiedzialna wdowa z dwójką dorastających córek. Pewnego dnia, w drzwiach Sally staje przerażona Gillian.. prosi siostrę o pomoc, mimo, iż nie widziały się bardzo długi czas. Ale czego się nie robi z miłości ? Co sprawiło, że siostry znów stanęły obok siebie ? Czy uda im się ukryć wspólna tajemnicę i zaczać żyć od nowa ?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

  "Grudniowe kwiaty" Karolina Wilczyńska 5/10 Z autorką spotkałam się po raz pierwszy, więc z tą książką miałam niemały problem. O...