poniedziałek, 25 listopada 2019

"Obcy: 8 pasażer Nostromo -Alan Dean Foster 7/10


Tej książki chyba nie trzeba przedstawiać. Myślę, że większość z nas zna kultowy film science-fiction z 1979 roku, w reżyserii Ridleya Scotta, z fantastyczną obsadą aktorską. Klasyk sam w sobie. Nie miałam w zwyczaju czytać książki, gdy film miałam już za sobą. Ale tu mamy nie tylko możliwość odniesienia się i przypomnienia sobie scen z filmu, ale również możemy przekonać się, jakie sceny zostały pominięte. Książkę czyta się szybko i przyjemnie. Mimo, iż historia wolno się rozkręca, to później nie można się od niej oderwać. Autor bardzo umiejętnie buduje napięcie i strach przed nieznanym. Coś, co mi się spodobało, to głębsze przedstawienie myśli i odczuć naszych bohaterów, dzięki czemu możemy dokładniej zrozumieć, co działo się w ich głowach. No dobrze, było o plusach, to może teraz o minusach, chociaż nie ma ich zbyt wiele. Brakowało mi w tej historii więcej postaci Ripley, gdzie w filmie grała, można by powiedzieć - pierwsze skrzypce.Tu mamy tyle informacji, co o innych bohaterach. Na szczęscie - kot był ;) Minusem dla mnie jest również język... niestety, wielu rzeczy nie zrozumiałam. Wiele skrótów i opisów samej budowy statku i jego funkcjonowania. Nooo nie dla mnie. Chciałabym Wam napisać jeszcze o samym wydaniu książki przez wydawnictwo Vesper. Ksiązka jest przepiękna. Twarda oprawa, klimatyczna okładka! Aż się chce ją trzymać w ręku :D Podsumowując, mimo minusów, warto sięgnąć po książkę. Obowiązkowa pozycja dla fanów "Obcego", jak i dla miłośników horrorów :)

Siedem osób zahibernowanych na pokładzide transportera Nostromo. Zostają obudzeni, by sprawdzić miejsce, z którego dochodzi dziwny sygnał. Niestety, na ich nieszczęscie, okazuję się, że sygnał wysyłany jest przez pewien obiekt latający, w którym nie ma śladu żywej duszy... Ale czy aby na pewno? Rozpoczyna się misja. Dalszych losów chyba nie trzeba przestawiać. Koniecznie sięgnijcie po tę ksiązkę ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

  "Grudniowe kwiaty" Karolina Wilczyńska 5/10 Z autorką spotkałam się po raz pierwszy, więc z tą książką miałam niemały problem. O...