środa, 2 października 2019

'Szeptacz" Alex North

"Jeśli drzwi nie zamkniesz w porę, szeptać zacznie ktoś wieczorem…"
Mimo,iż zawsze przed snem sprawdzam,czy drzwi są zamkniętę,to teraz sprawdzam siebie dwa razy :p Książkę skończyłam czytać kilka dni temu,ale musiałam trochę ochłonąć z emocji ;) Starałam się czytać tę książkę w dzień,bo jestem dosyć strachliwa :p Był dreszczyk,był strach.Może to dlatego,że nie oglądam horrorów i omijam takie książki,więc dla mnie strach może niekoniecznie to samo znaczyć co dla Was ;) Genialna,wciągająca fabuła!Czy książka ma wady?Jak dla mnie-brak.To,jak autor umiejętnie prowadzi nas przez całą historię,po prostu majstersztyk! Gdy zobaczyłam pierwsze wzmianki o tej książce,bardzo chciałam ją mieć.No i udało się!Dostałam maila od wydawnictwa,czy chciałabym ją zrecenzować.Bardzo się ucieszyłam,że ta książka trafi do moich rąk!Byłam zaintrygowana szeptającym seryjnym mordercą.Mimo tego,iż z początku akcja nie toczy się zawrotnym tempem,to później rusza z kopyta.Tuż obok zagadki kryminalnej,zauważamy również wątek psychologiczny-problem poradzenia sobie ze smiercią bliskiej osoby,z perspektywy osoby dorosłej jak i dziecka.Każdy z bohaterów jest inny.Każdy zmaga się ze swoimi własnymi problemami i duchami przeszłości.Cała akcja jest spójna,logiczna.To,co mnie bardzo przyciagnęło do tej książki,to okładka.Czarna,mroczna i klimatyczna..

Na śmierć nie można sie przygotować.Mimo,iż jest wszechobecna,to dopóki nie stracimy kogoś dla nas ważnego,nie jesteśmy w stanie zrozumieć bólu jaki wkrada się w nasze serca.Tom Kennedy po nagłej śmierci żony stara się sprostać rodzicielstwu.Niestety,samotne wychowywanie siedmioletniego syna Jake'a nie przychodzi mu z łatwością.Mimo starań,nie dogaduję się ze swoim synem.Każde z nich próbuje na swój sposób uporać się ze stratą,przez co nie mogą znaleźć wspólnego języka.Tom martwi się o syna,gdyż zaczyna on rozmawiać z wymyślonym przyjacielem..Tom jest pisarzem,a od śmierci żony nie jest w stanie wykrzesać z siebie weny twórczej.Postanawia przeprowadzić się do miasteczka Featherbank do domu wybranego razem z synem.Tom nie jest zbyt przychylnie nastawiony do nowego domu,ale skoro syn tak bardzo chciał się tam wprowadzić-spełnia marzenie syna.Dom od samego początku zdaje się przerażać.Tom ma wrażenie,jakby ktoś lub coś czaiło się za rogiem..Wkrótce okazuje się,że dom ma swoją tajemnicę...
W miasteczku ginie chłopiec.Niestety,sprawa zaginięcia łudząco przypomina sprawy zaginięcia dzieci sprzed 20lat..Mordercą był Szeptacz,który szeptał pod oknami swoich ofiar...Nadal nie odnaleziono jednego z zaginionych chłopców,a teraz ginie kolejny.Czy te sprawy mają ze sobą coś wspólnego?Czy policjantom uda się zapobiec kolejnym morderstwom?
Podsumowując,"Szeptacz"to mieszanka kryminału,sensacji i powieści psychologicznej.Koniecznie sięgnij po tę lekturę :) 
9/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

  "Grudniowe kwiaty" Karolina Wilczyńska 5/10 Z autorką spotkałam się po raz pierwszy, więc z tą książką miałam niemały problem. O...