wtorek, 8 października 2019

"Gałęziste"Artur Urbanowicz

"Gałęziste"Artur Urbanowicz

To moje pierwsze spotkanie z tym autorem i muszę przyznać że udane.Niesamowity klimat książki pozwolił mi wciągnąć się w historię bohaterów i czułam jakbym tam była razem z nimi.Wyobraźnią widziałam te lasy,jeziora i demony.Książka dopracowana tak,że nie mogłam się od niej oderwać.To,co mi się w niej spodobało,to wtrącenie wierzeń i legend słowiańskich do historii.Dziwne sny głównych bohaterów wprowadzają aurę tajemniczości .W książce znajdziemy również historię Suwałk.Liczne zwroty akcji nie pozwalają się nudzić.Kiedy myślałam że już znam zakończenie,autor bardzo umiejętnie obraca historię o 180stopni.Żadnych zbędnych opisów,przez co książkę czyta się bardzo przyjemnie.Coś,co mnie pozytywnie zaskoczyło,to ilustracje,które dodatkowo działają na wyobraźnie ;) Co mamy w książce?Las,z którego nie można wyjść,chyba że on sam zdecyduje inaczej.Jezioro,z którego wyłania się diabelska istota.Wioska,w której ludzie zachowują się dziwnie...Opisy przyrody,rytuały,obrządki,lokalne legendy..to wszystko pozwoliło nam poznać historię tego regionu.
Karolina i Tomek postanawiają w okresie przedświątecznym wybrać się na Suwalszczyzne,by odpocząć i popracować nad ich związkiem.Jednak od samego początku nic nie idzie po ich myśli.Na samym początku okazuję się,że własciciele wynajętego przez nich pokoju,całkowicie o nich zapomnieli i wyjechali na kilka dni...Zostają przeniesieni w ramach rekompensaty do pobliskiej wsi-Białodęby,która znajduje się w środku mrocznego lasu i nad jeziorem Gałęziste,które kryje przerażającą historię.Niestety,w okolicy nie ma zasięgu,więc nie mają kontaktu ze światem zewnętrznym.Karoline zaczynają nawiedzać dziwne sny,a podczas spaceru z Tomkiem,zdaje jej się,że widziała w lesie postać podobną do Tomka,który był w tym czasie w innym miejscu..Z początku boi się powiedzieć o tym chłopakowi,bo boi się że zostanie wyśmiana,jak to nie raz już miało miejsce.Dziwne jest to,że komukolwiek nie wspomną o wsi w której mieszkają- nikt o niej nie słyszał...Karolina i Tomek spotykają na swojej drodze dziwne postacie,są świadkami dziwnych zdarzeń paranormalnych.Zaczynają zatracać granicę między światek realnym a fantazją.Kłótnie między parą potęguje ich różne podejście do religii.Karolina jest bardzo wierzącą osobą,natomiast Tomek stara się usielnie przekonać dziewczynę,że Bóg nie istnieje.
Czy wiara w Boga pomoże im wydostać się z ciemnego,mrocznego lasu?Co,lub kto stoi za tajemniczymi wydarzeniami?
Gałęziste to dobry horror,którego historia może wydarzyć się naprawdę..Zakończenie totalnie wbiło mnie w fotel.Podczas czytania,nigdy bym nie pomyślała że ta historia tak się skończy!Książkę polecam.Warto przeczytać.
8/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

  "Grudniowe kwiaty" Karolina Wilczyńska 5/10 Z autorką spotkałam się po raz pierwszy, więc z tą książką miałam niemały problem. O...