wtorek, 10 września 2019

Tim Weaver "Zniknęli na zawsze"
6/10
To moje drugie spotkanie z autorem.Po pierwszej książce,byłam zachwycona.I zdania nie zmieniam!Wszystko jest-dobra fabuła,ciekawi bohaterowie,tajemniczość i zagadka do rozwiązania.Niestety,często łapałam się na tym,że czytając nie skupiałam się momentami nad treścią,a to wszystko przez niepotrzebne,ciągnące się opisy,za którymi najzwyczajniej nie przepadam.Muszę przyznać,że zależ
ało mi na szybkim rozwiązaniu sprawy,bo byłam bardzo ciekawa zakończenia. Książka dość gruba,bo ponad 500stron.I przez te 500stron autor próbuję nam pomóc w rozwiązaniu zagadki zniknięcia pewnej rodziny.
Ojciec,matka i ich dwie córki znikają.Wszystko wskazuje na to,iż rodzina opuściła dom nagle.Otwarta lodówka,rozlane mleko,zabawki porozrzucane po pokoju młodszej córki..Pies wałęsający się po domu..Karty kredytowe,portfele,komputery-wszystko zostało na swoim miejscu.Żadnych śladów,wskazówek.Rozpłynęli się w powietrzu,a policja nie potrafi poradzić sobie ze śledztwem.Emily,siotra zaginionej Carrie,zwraca się o pomoc do Davida Rakera,specjalisty w odnajdywaniu ludzi,którzy dla nieudolnej policji sa nie do znalezienia.David,powoli zdaje sobie sprawę,że zniknięcie rodziny wiąże się z dużo większą sprawą niż wszyscy dotychczas myśleli.Powodem może być pewna fotografia w komputerze Carrie..
Równolegle do sprawy zaginięcia,prowadzące jest inne śledztwo.Pewien młody chłopak,syn rybaka,znajduję ciało.Zawiadamia ojca.Co dziwne,na ojcu ta cała sytuacja nie robi większego wrażenia...Tak,jakby wiedział kim jest ofiara,lub dlaczego ciało znalazło się na plaży...David zaczyna się zastanawiać,czy obie sprawy mają ze sobą coś wspólnego i czy rybak może być winny?

Książka może nie wybitna,ale to dobry kryminał z ciekawą historią.Lubię książki,w których autor umiejętnie prowadzi nas do rozwiązania...Niestety,w drugiej połowie książki łatwo można się domyślić zakończenia,stąd moja ocena.Lubię,gdy zakończenie wbija w fotel. ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

  "Grudniowe kwiaty" Karolina Wilczyńska 5/10 Z autorką spotkałam się po raz pierwszy, więc z tą książką miałam niemały problem. O...