poniedziałek, 23 września 2019

"Bezmiar"Grzegorz Kapla

To moje pierwsze spotkanie z autorem i muszę przyznać że dość udane.Mimo tego,iż nie przepadam za książkami takiego typu,to cieszę się że nie odłożyłam tej książki na półkę.Jak dla mnie,książka bardziej niż kryminałem jest powieścią sensacyjną.Książka podzielona jest na dość krótkie rozdziały,dzięki czemu przechodzimy z jednej historii do drugiej.Przedstawione są trzy rózne wątki,które dzieją się w innym przedziale czasowym.Spotykamy się ze znaną już z innych książek autora-Olgą Suszczyńską-policjantką po przejściach,która z początku charakterem przypominała mi jedną z głownych postaci pewych kryminałów prawniczych :D Olga próbuję dorwać pedofila i gdyby nie pewien bezdomny,policjantka nie wyszłaby z tego spotkania cało.W momencie pościgu przestępcy,w mieście ma miejsce miesięcznica smoleńska,przez co cała operacja jest mocno utrudniona...Olga jest w żałobie po swojej córce,która zginęła w wypadku samochodowym.Ona wyszła z tego bez szwanku.Próbuje ułożyć sobie życie po tragicznych wydarzeniach.Powili zaczyna odkrywać,że wypadek,w którym zginęła jej córka,nie konicznie był wypadkiem...Powraca do pewnego śledztwa,które być może było związane z wydarzeniem sprzed lat.
Poznajemy również dwóch żołnierzy sił specjalnych,których zadaniem jest zlikwidowanie terrorystów...Czy operacja się uda?
Liczne manifestacje,protesty i zgromadzenia...Idealnie ukazana współczesna Warszawa.
Kolejny wątek to historia z 1968roku.W Polsce coraz silniej odczuwana jest napięta sytuacja polityczna...Nieruchomości w Warszawie przejmowane są  nielegalnie.
Niestety nie miałam możliwości przeczytania poprzednich książek autora,więc nie mogę w pełni odnieść się do całej historii.
Trzeba przyznać,że autor umiejętnie  ukazuję intrugę a także charaktery poszczególnych bohaterów,Książka dość specyficzna,bo często czułam się po prostu smutna.Momentami szkoda mi było bohaterów Kapli :) Świetnie oddane realia czasów PRLu.
Nie przepadam za książkami,w których jest dużo polityki.Nigdy się tym nie interesowałam i raczej nie będę...Dlatego moja ocena jest jaka jest.Jeżeli znacie tworczość Kapli,to jak nabardziej zachęcam Was do przeczytania.
5/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

  "Grudniowe kwiaty" Karolina Wilczyńska 5/10 Z autorką spotkałam się po raz pierwszy, więc z tą książką miałam niemały problem. O...