niedziela, 7 czerwca 2020


"Światło w mroku" Sharon Cameron 9/10

Czasami wpadają nam w ręce książki, które później na długo pozostają w pamięci. Jedną z nich jest właśnie "Światło w mroku". W ostatnim czasie powstało wiele książek o tematyce obozowej. Niestety, większość z nich jest próbą taniego kupienia sobie czytelnika. Często historie przedstawione w książkach mijają się z prawdą. Wiem, że w istnieje coś takiego jak fikcja, ale moim zdaniem, taka tematyka nie powinna być plamiona przez różnego rodzaju wymyślone historyjki miłosne. Z tą książką jest całkiem inaczej. Dość długo ją czytałam. Raz, że brak czasu, a dwa, że czytając tę historię, czułam się tak, jakbym uczestniczyła w tej wojnie razem z bohaterami i nie raz musiałam odłożyć książkę. Skoro czytelnik podczas przewracania kartek czuje złość, smutek... to nie jestem w  stanie wyobrazić sobie co czuli ludzie, którzy musieli mierzyć się codziennie z wojną i z jej  niesprawiedliwością. Którzy byli tak blisko wszechobecnej śmierci, a mimo wszystko jakoś musieli funkcjonować. "Światło w mroku" to historia prawdziwa. Niestety. O czym jest ta historia ? O miłości, bohaterstwie i o tym, jak człowiek z dnia na dzień  w obliczu śmierci jest w stanie zmienić się z przyjaciela we wroga. Akcja toczy się przez całą książkę. Przyznam, że wzbudziłą we mnie tyle emocji, że pod koniec pojawiły się łzy. Pokochałam Fusie, pokochałam Helenkę. Po przeczytaniu tej historii, zaczęłam się zastanawiać, czy dziś znaleźli by się jeszcze tacy ludzie jak siostry Podgórskie ? Mam nadzieję, że już nigdy nie będzie nam dane się o tym przekonać...

Prawdziwa historia sióstr Podgórskich, które podczas wojny we własnym domu ukrywają Żydów. Za pomoc Żydom, grozi śmierć. Od tej pory, każde pukanie do drzwi, może okazać się ostatnim. Czy wszystkim uda się przeżyć czas wojny ? Nie chce Wam niczego więcej zdradzać... Koniecznie musicie sami tę książkę przeczytać.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

  "Grudniowe kwiaty" Karolina Wilczyńska 5/10 Z autorką spotkałam się po raz pierwszy, więc z tą książką miałam niemały problem. O...