poniedziałek, 18 maja 2020



"Bliżej niż myślisz" Ewa Przydryga 8/10


"Bliżej niż myślisz" to moje drugie spotkanie z autorką. Po lekturze Zatrutki, gdy tylko zobaczyłam zapowiedź kolejnej książki, wiedziałam, że muszę ją mieć. Mroczny, tajemniczy thriller psychologiczny. Już po samym opisie książki, można spodziewać się dobrej lektury. Akcja dopracowana w każdym calu, rozwija się z rozdziału na rozdział. Główna bohaterka - kobieta po przejściach, próbująca pozbierać swoje życie do kupy. Profile psychologiczne wszystkich bohaterów - szczegółowo dopracowane. Nie jesteśmy w stanie wytypować sprawcy, bo autorka co chwilę dorzuca nowe smaczki. Książka pisana lekkim językiem, nie ma szans na zagubienie w fabule. Nim się obejrzysz, dotrzesz do ostatniej strony :) Polecam fanom gatunku, a i wszystkim tym, którzy jeszcze się do niego nie przekonali :) Dodam jeszcze, że jeżeli chodzi o samą autorkę, to jest to osoba ciepła, sympatyczna, a kontakt z czytelnikami jest chyba dla pisarza bardzo ważny.. :) Mam nadzieję, że kiedyś uda mi się spotkać z autorką. Nie po podpis na książcę, bo to już mam, ale żeby poznać ją osobiście ;)

Nika, właściecielka pensjonatu, któregoś dnia zauważa na monitoringu dziwną sytuację. Jej lokatorka zostaje wsadzona do bagażnika samochodu i wywieziona. Niestety, dla policji jest mało wiarygodna ze względu na swoje wcześniejsze wezwania, więc nikt nie traktuje jej poważnie. Kobieta jest jednak zdeterminowana, by poznać tożsamość swojej lokatorki i sama na własną rękę zaczyna śledztwo. Uzależniona od alkoholu i leków, stara się stanąć na nogi. W dzieciństwie straciła ukochaną siostrzyczkę i dalej nie potrafi się pozbierać. Umysł płata jej figle, momentami traci kontakt z rzeczywistością... Wie jednak, że jeżeli nie weźmie się w garść, ona też może zginąć... Czy to wszystko zdarzyło się naprawdę? Czy tylko umysł Niki nie potrafi odróżnić prawdziwego życia od fikcji ?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

  "Grudniowe kwiaty" Karolina Wilczyńska 5/10 Z autorką spotkałam się po raz pierwszy, więc z tą książką miałam niemały problem. O...