środa, 14 października 2020

 

"Sierota, bestia, szpieg" Matt Killeen 6/10

"Sierota, bestia, szpieg" , to pierwsza część cyklu o Sarze Goldstein. Thriller szpiegowski, który przede wszystkim trafi do młodszej części czytelników, choć dorosły również da się wciągnąć w tę niesamowitą historię, tak jak ja w niej przepadłam. Książkę czyta się szybko, jest napisana lekkim językiem, jest łatwa w odbiorze, nie trzeba zbytnio się nad nią skupiać. Mimo, iż fabuła rozwija się bardzo powoli i  z początku książka trochę mnie nudziła, tak im dalej, z każdą kolejną stroną byłam coraz bardziej zaciekawiona, czy naszym bohaterom uda się cała szpiegowska akcja ;) Książka jest intrygująca, chyba najbardziej przez to, w jakich czasach jest obsadzona historia. Ukazuje również okrucieństwo wojny jak i nienawiść człowieka do swojego pobratyńca... Główni bohaterzy są charakterni, ale da się ich polubić. :) Wiele zwrotów akcji i zakończenie ciągnie do przeczytania kolejnej części, którą właśnie zaczynam. 

Rok 1939, rok uciśnienia Żydów. Po nieudanej próbie ucieczki z Berlina, piętnastoletnia Sara zostaje sama. Zagubiona, przestraszona i bez perspektyw na dalsze życie, spotyka na swojej drodze brytyjskiego szpiega, który postanawia złożyć jej propozycję nie do odrzucenia. Mają pomóc sobie nawzajem. Ona, pomoże mu w pewnej misji, a on wywiezie ją z Niemiec. Sara, pod fałszywym nazwiskiem wstępuje do elitarnej szkoły dla nazistów, by tam rozpocząć tajną operację. Rozpoczyna się gra, gdzie stawką jest życie. Nie tylko jej, ale rownież wielu niewinnych ludzi.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

  "Grudniowe kwiaty" Karolina Wilczyńska 5/10 Z autorką spotkałam się po raz pierwszy, więc z tą książką miałam niemały problem. O...