niedziela, 25 października 2020

 

"Diabeł, laleczka, szpieg" Matt Killeen 6/10

 "Diabeł..." to drugi tom serii o Sarze Goldstein. Kontynuacja losów młodej Żydówki, która pod przykrywką, razem ze swoim towarzyszem broni, próbuje zapobiec katastrofie wojennej, której ofiarami mogą być miliony niewinnych ludzi. Tej części nie trzeba czytać bez zapoznania się z poprzednią, jednak warto przybliżyć sobie historię glównych bohaterów i ich drogę jaką przebyli, by być w tym miejscu, w którym są teraz. Moje zdanie na temat tej książki jest podobne jak przy pierwszej części. Wciagająca fabuła, ciekawa forma, prosty i łatwy przekaz. Książka bardziej dla młodszej części czytelników, ale tak jak wspomniałam przy poprzedniej, spodoba się też wielu "starszym" odbiorcom. Poruszane są tu dość ważne tematy, jakimi są rasizm i niewolnictwo. Porównując obydwie części, trochę bardziej przypadła mi do gustu poprzednia. W tej, niby wszystko gra, ale tu losy naszej głównej bohaterki są mocno naciągane... wręcz nieprawdopodobne, a losy Kapitana bardzo skąpe. Zepchnięty na drugi plan, a pokusiłabym się o określenie - niepotrzebny. Szkoda, bo po cichu liczyłam na niezły team. Mimo wszystko, całość jest ciekawa i warta przeczytania.

Rok 1940, Sara, jako Ursula Haller, pomaga aliantom w zdobywaniu informacji, robiąc z siebie słodką, dziecinną ulubienice na nazistowskich przyjęciach. Na jednym ze spotkań, razem ze swoim towarzyszem, Kapitanem, udaje im się zdobyć informację na temat broni biologicznej, która może unicestwić wiele milonów ludzkich istnień. Obydwoje muszą odnaleźć naukowca i zniszczyć śmierconośną broń. Do ich misji dołącza  czarnoskóra służąca Clementine.. Zaczyna się podróż naszych bohaterów i walka o .. życie. Czy im się uda ?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

  "Grudniowe kwiaty" Karolina Wilczyńska 5/10 Z autorką spotkałam się po raz pierwszy, więc z tą książką miałam niemały problem. O...