niedziela, 20 września 2020

 

"Inspiracja" Adrian Bednarek 10/10

Tego autora nie trzeba chyba przedstawiać. Jeden z najlepszych polskich pisarzy (a może i nawet najlepszy, jeśli chodzi o thrillery psychologiczne). Po poprzednich książkach Adriana Bednarka, wiedziałam że kolejna seria będzie dobra... No ale żeby aż tak ? "Inspiracja" to pierwszy tom cyklu o Oskarze Blajerze. Trochę czekała na swoją kolej, ale jak tylko się do niej dorwałam, to nie mogłam odłożyć jej przez skończeniem. No chyba, że w między czasie usnęłam ze zmęczenia w środku nocy :D Książka jest ... bardzo dobra. Intrygująca, niesamowicie wciągająca. Całość utrzymana w takim napięciu, że emocje nie schodzą z nas ani na chwilę :p Od pierwszych stron już się dzieje. Nie ma nudy. Książka jest bardzo mocna. Opisy drastyczne, ale czego innego można było się spodziewać po autorze ;) Trzeba mieć niezłą, chorą (w pozytywnm sensie) wyobraźnie, żeby stworzyć takie coś :p Do tego trzeba mieć po prostu talent. Główny bohater jest tak wyrazistą, mocną postacią, że od samego początku wchodzimy mu w głowę, chcąc dowiedzieć się, co kryje się w zakamarkach jego mózgu :p Autor co chwilę nas zaskakuje zwrotem akcji, co też jest znakiem rozpoznawczym autora. Nie jesteśmy w stanie rozgryźć, co stanie się kartkę dalej. Książka ma ponad 500 stron, ale w tym przypadku to chyba za mało :p O plusach mogłabym się rozpisywać jeszcze wiele. Dobrze, że na rynku właśnie pojawiła się druga część, bo ja już mam na nią chrapkę :p

23 letni Oskar, po dramacie z przeszłości, swój ból wyraża poprzez pisanie mrocznych opowiadań. Jego inspiracją staje się morderstwo nastolatki. Na pogrzebie poznaje Luizę, od której stanowczo odstaje jeśli chodzi o status społeczny. Zakochuje się... a to już na stałe zmieni jego życie. Ta znajomość jest wstępem do tragicznych wydarzeń, które wkrótce mają się wydarzyć... Nie będę więcej Wam zdradzać. Koniecznie musicie sięgnać po tę książkę :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

  "Grudniowe kwiaty" Karolina Wilczyńska 5/10 Z autorką spotkałam się po raz pierwszy, więc z tą książką miałam niemały problem. O...