wtorek, 22 grudnia 2020

 

"Grudniowe kwiaty" Karolina Wilczyńska 5/10

Z autorką spotkałam się po raz pierwszy, więc z tą książką miałam niemały problem. Od samego początku nie byłam w stanie niestety wciągnąć się w historię. A to dlatego, że "Grudniowe kwiaty" to kolejny tom z cyklu 'Rok na Kwiatowej'. Odczuwałam duże braki jeśli chodzi o więź z bohaterami, których powinnam dobrze znać. Jak wrażenia? Całkiem niezłe, gdy już poznałam trochę bliżej bohaterów i jakoś sobie w głowie poukładałam ich losy. Pierwszy (chyba) raz , spotkałam się z takim sposobem narracji, bo opowiadają swoje historie nam, jak gdybyśmy byli u nich na kawie. Uważam to za dość ciekawe doświadczenie.. Książka podzielona jest na kilka części, które opowiadają o tym samym przedziale czasowym, ale każdą z nich przedstawia nam inny bohater, z własnego punktu widzenia. Dla mnie zasługuje to na duży plus, gdyż lubię znać historię z kilku perspektyw. A jak jest z Wami? Sama fabuła jest lekka i nieskomplikowana. Jedyne, czego mi tu brakło, to małego przypomnienia bohaterów i ich historii, na samym początku książki Uważam, że o wiele lepiej by się tę książkę czytało i bylibyśmy bardziej 'wciągnięci' w całą fabułę. Myślę, że jeżeli kiedyś w ręce wpadną mi wcześniejsze tomy, to z chęcią po nie sięgnę. 

Na samym początku poznajemy Norberta, młodego, ułożonego, ambitnego człowieka, który mimo wielu zawirowań w swoim życiu, stara się być odpowiedzialnym, samowystarczalnym człowiekiem. Poznajemy również jego współlokatora, Dominika, który wydaje się dość bliską osobą dla Norberta. On również mimo swojego młodego wieku, stara się wyjść na ludzi. Julia, kolejna bohaterka, najlepsza przyjaciółka Norberta, od samego początku wydaje się być mu równie bliska... Święta, to czas, w którym każdy powinien spędzić je z najbliższymi. A co, jeśli niektórzy są całkiem sami na świecie, lub nie mają na tyle siły, by zdobyć się na miłe słowo w kierunku tych, których zawiedli, lub którzy zawiedli ich ? Poznajcie historię kilku zwykłych ludzi, których z pozoru nic nie łączy..


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

  "Grudniowe kwiaty" Karolina Wilczyńska 5/10 Z autorką spotkałam się po raz pierwszy, więc z tą książką miałam niemały problem. O...