piątek, 14 sierpnia 2020

 

"Doktor Irka" Katarzyna Droga 10/10

 Czy często się Wam zdarza czytać książki o tematyce obozowej lub wojennej ? Ja niezbyt przepadam za tego rodzaju książkami, ponieważ w większości jest to fikcja literacka, a moim zdaniem, to nie jest temat do nabijania sobie czytelników. Temat drażliwy a dla wielu bolesny. Jaka jest ta książka? To całkowite przeciwieństwo obecnych bestsellerów, ponieważ jest.. prawdziwa. Jest to książka inspirowana prawdziwymi wydarzeniami z czasów Powstania Warszawskiego. Bolesna, smutna, ale dobrze wiemy, że niestety, to wydarzyło się naprawdę.  Autorka ukazuje siłę, z jaką młodzi, czasem bardzo młodzi ludzie walczyli o swój kraj. Z odwagą, determinacją i..miłością. Tak, bo wojna to nie tylko ból ale również czas, w którym ludzie tak samo chcą kochać i być kochani. Po tej książce spodziewałam się kolejnej, drażliwej historii miłosnej, jakiej dziś wiele na półkach w księgarniach. Jestem bardzo pozytywnie zaskoczona, bo książka jest niesamowita. Wzbudziła we mnie tyle uczuć, że dawno nie czułam się tak zmiażdzona emocjonalnie po przeczytaniu jakiejkolwiek książki. Pojawił się smutek, a nawet i momentami łzy. Żaden z bohaterów, bo mimo wszystko, na takie miano zasługują Ci ludzie, nie zasłużył sobie na takie zło. Nie jestem w stanie sobie wyobrazić dzisiejszych 13,14latków, którzy kanałami przeprowadzają żołnierzy lub sami chwytają za broń, by w końcu wyzwolić się z rąk wroga. Tak bardzo polubiłam bohaterów z tej książki, że żal mi było zamknąć ostatnią stronę. O tej książce można by pisać wiele. Kto zna historię Powstania, ten wie, jak to się wszystko skończyło. Bardzo polecam. Wszystkim. Obowiązkowa lektura każdego Polaka.

O fabule nie będę się rozpisywać. Historia młodych ludzi którzy w czasach wojny próbują żyć normalnie. Studiują, uśmiechają się i.. kochają.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

  "Grudniowe kwiaty" Karolina Wilczyńska 5/10 Z autorką spotkałam się po raz pierwszy, więc z tą książką miałam niemały problem. O...